Netherlands NLD  

rss

  • rss
Persberichten - Amway
Amway kondigt verkoopresultaat van $8.6 biljoen aan over 2017

2018.03.08 - 

ADA, Michigan, (Feb. 12, 2018) – Amway heeft een verkoopresultaat aangekondigd van $8.6 biljoen berekend over vorig jaar tot 31 december 2017. Het bedrijf zag een stijging in verkoop in Zuid-Korea, Thailand, Rusland en India. De totale verkoop over de tweede helft van 2017 steeg met 3 procent, vergeleken met dezelfde periode van het jaar ervoor, met aan kop China en de Verenigde Staten. Amway voorspelt een verdere groei van de verkoop in 2018. 

ADA, Michigan, (Feb. 12, 2018) – Amway heeft een verkoopresultaat aangekondigd van $8.6 biljoen berekend over vorig jaar tot 31 december 2017. Het bedrijf zag een stijging in verkoop in Zuid-Korea, Thailand, Rusland en India. De totale verkoop over de tweede helft van 2017 steeg met 3 procent, vergeleken met dezelfde periode van het jaar ervoor, met aan kop China en de Verenigde Staten. Amway voorspelt een verdere groei van de verkoop in 2018.  

 

“We hebben een uitdagende periode voor onze business in China doorstaan die, in combinatie met zeer ongunstige wisselkoersen, een wat negatieve invloed had op onze verkoop gedurende een aantal jaren”, zegt Amway President Doug DeVos. “Deze trend is nu afgevlakt en onze business in China herstelt zich thans sneller dan verwacht. Voor 2018 voorspellen we zelfs weer een groei. Deze voorspelling is gebaseerd op een aantal factoren, onder andere op basis van stabiele groei in vergelijkbare markten van bescheidener omvang zoals Zuid-Korea en Thailand, het uitbreiden van het digitale platform en distributiemiddelen en nieuwe gelanceerde producten die het beter doen dan aanvankelijk verwacht.”

 

Amway’s investeringen in het digitale platform worden beschouwd als belangrijkste middel om de verkoop aan te blijven stuwen en te verbeteren in 2018 en erna.

 

“Technologie ontwikkelt zich snel en Amway ontwikkelt mee”, zegt Steve Van Andel, Amway’s voorzitter van de directie, “de volgende generatie aan ondernemers willen hun zakendoen terwijl ze onderweg zijn. Het tegemoet komen aan deze behoefte van de toekomstige ondernemer is essentieel voor succes en verdere groei. Dat geldt ook voor de digitale behoeftes die de consument heeft.”

 

Sommige van Amway’s aanvankelijke digitale investeringen zijn thans al zichtbaar en laten nu al overweldigende resultaten zien.

 

In China worden ongeveer 70 procent van alle bestellingen en aankopen gedaan via digitale en/of sociale media en van dit deel wordt 2/3 weer gedaan vanaf mobiele apparaten. In het algemeen wordt China gezien als land waar de digitale methode het verst ontwikkeld is en het is daarom dat de resultaten van de combinatie van eCommerce en de direct sales methode het meest zichtbaar zijn. Amway heeft nieuwe apps en digitale ervaringen gelanceerd in China, zoals Online Studio, die bestellingen en de betrokkenheid van ABO’s en hun klanten compleet hebben getransformeerd en dat leidt tot nog meer succes.

 

In de Filippijnen heeft Amway een intuïtieve en gestroomlijnde onlineervaring ontwikkeld voor ABO’s, genaamd AmwayNow, die nieuwe inhoud aanbiedt om te kunnen delen met klanten en derden, geïntegreerd met online kalenders, social feeds en mobiele contacten, alsmede het laatste nieuws van Amway. Ondertussen is er reeds in Zuid-Korea een augmented-reality beauty app genaamd YouCam, die virtuele make-up aanbrengt en producten aanbeveelt. In de VS heeft het bedrijf een vernieuwd en verbeterd digitaal voorlichtingsplatform die sterke en aanmerkelijk betere gebruiksbeoordelingen laat zien.

 

Plaatselijke ervaringen zoals hierboven geschreven, samen met de herziening van andere Amway’s middelen in eCommerce, worden nog meer versterkt door wereldwijde middelen zoals MyBiz: een business-management platform dat recent nog een dieper analytics-pakket lanceerde.

 

Amway’s investeringen in digital groeien significant, zo ook de vraag van klanten voor Amway’s diverse productcategorieën. Voedingsmiddelen en gewichtbeheersingsproducten waren in 2017 nog goed voor 50% van Amway’s verkoop, wat liet zien dat de consument in toenemende mate een gezonder leven nastreeft. Meer mogelijkheden hiertoe komen met allereerst de lancering van de herformuleerde Nutrilite Double X, het best verkopende multivitaminen/multimineralen voedingssupplement.

 

Daarbij komt Nutrilite als merknaam, wiens vitamines en supplementen symbool zijn voor Amway’s toewijding voor herleidbaarheid en transparantie van gebruikte ingrediënten wat belangrijk is voor de consument wereldwijd, wanneer deze naar producten zoekt. Amway voorspelt dat de verkoop van voedingsmiddelen zal stijgen aangezien de interesse naar een hoge kwaliteit van leven en welzijnsproducten blijft groeien.

 

Nog een andere trend onder consumenten waar Amway van hoopt te profiteren is de wereldwijde wens voorgoed werkzame en betrouwbare huidverzorgingsproducten.

 

Huidverzorging blijft wereldwijd de meest waardevolle categorie binnen het beauty-assortiment, waarbij de consument vaak zoekt naar natuurlijke, goed werkende producten. Amway’s Artistry merknaam, onze huidverzorgingslijn en cosmetica maken gebruik van zulke natuurlijk ingrediënten en -ondersteund door wetenschappelijke uitkomsten- leveren effectief resultaat.

 

Artistry Advanced Vitamin C + HA Treatment bijvoorbeeld, een serum met aantoonbaar resultaat in het tegengaan van rimpels, was gelanceerd in 2017 met acerola kersenextract van Amway’s gecertificeerde organische boerderijen en bevat een hogere concentratie aan vitamine C dan welk ander product van Amway dan ook. Schoonheids- en verzorgingsproducten waren in 2017 goed voor 26% van het verkoopaandeel.

 

Amway heeft altijd gesteund op haar innovatieve producten en Amway ziet een sterke groei in de verkoop van het merk XS energiedrank. Het afgelopen jaar groeide de verkoop naar 30 procent, mede dankzij de introductie van de energiedrank, gezonde snacks en sportvoeding op nieuwe markten zoals China en India. Verdere groei wordt voorspeld in 2018.

 

Door alle productcategorieën heen blijft Amway gefocust op innovatie om ook aantrekkelijk te blijven voor een nieuwe generatie aan consumenten en hun constant veranderende verwachtingspatroon over de interactie tussen hen en bedrijven. Thuis- en leefbaarheidsproducten, die een verkoopaandeel hadden van 21 procent in 2017, waren onderdeel van deze constante innovatiedrang. Amway lanceerde bijvoorbeeld het slimme thuisproduct Atmosphere Sky. Dit is de meest recente editie van het goed verkopende luchtreinigingsysteem en het stelt de gebruiker in de gelegenheid om dit systeem te bedienen via een smartphone van waar dan ook ter wereld.

 

 

 

Steeds meer consumenten bouwen aan een verbindende levensstijl tussen hun thuis en hun persoonlijke en mobiele apparatuur. Waar vele bedrijven hierbij denken aan het Internet der Dingen (IoT), kiest Amway voor een unieke benadering binnen IoT door hoe Atmosphere Sky werkt en kan worden bediend. Amway’s digitale investeringen breiden uit naar mobiele apparatuur en integratie met apparatuur van derden (bijv. Amazon Web Services) en web apps die productontwikkeling ondersteunen voor een betere en geïntegreerde productervaring. Atmosphere Sky is tot dusver het duidelijkste resultaat hiervan, maar het is pas het begin van Amway’s doel om Connected Home Geïntegreerde Thuisproducten te ontwikkelen op een manier die  slechts enkele (of helemaal geen enkele) andere bedrijven hebben verkend.

 

“Wereldwijd zien we de markttrends in arbeid en producten die samenkomen in alles wat wij als Amway aanbieden”, zegt DeVos, “Met onze voortdurende investeringen in producten voor de toekomst en een sterk, bewezen businessplan, bestaat er geen beter moment voor onze business dan nu!” 

 

Amway’s top 10 landen zijn (wanneer we kijken naar de verkoop in 2017) China, Verenigde Staten, Zuid-Korea, Japan, Thailand, Taiwan, India, Rusland, Maleisië en Hong Kong.

 

Om alle meest recente feiten en statistieken van Amway te bekijken, kunt u amwayglobal.com/newsroom bezoeken.

 

###

Over Amway

Amway is een direct sales bedrijf met een verkoopwaarde van $8,6 biljoen (8.600.000.000.000,-) en is gevestigd in Ada, Michigan (VS). Topmerken van Amway zijn Nutrilite™ vitamines, mineralen en voedingssupplementen; Artistry™ huidverzorgingsproducten en cosmetica; eSpring™ waterbehandelingsysteem; XS™ energiedrank. Al deze merken worden exclusief verkocht door Amway Business Owners. Wereldwijde verkoop in 2016 maakte Amway het nummer 1 direct sales bedrijf in de wereld, volgens de Direct Selling News Global 100 van 2017. Amway’s jaarlijkse verkoopcijfers zijn inclusief winst uit direct sales activiteiten en overige business holdings. Voor meer bedrijfsnieuws bezoekt u amwayglobal.com/newsroom

Geef een reactie

The e-mail address will not be published
* Mandatory field

© 2011 Amway Europe. All rights reserved. | www.amway-europe.com |
Connexia